Televizija Plus

POČETAK MOTO SEZONE - VREME ZA PAŽNJU, ZNANJE I POŠTOVANJE PRAVILA

Seminarom u Kraljevu, a koji se sprovodi u okviru projekta stručnog usavršavanja instruktora vožnje „A“ kategorije, Agencija za bezbednost saobraćaja zvanično je obeležila početak ovogodišnje moto-sezone. - U susret periodu godine kada se očekuje povećan broj motorizovanih dvotočkaša na putevima u Republici Srbiji, cilj seminara jeste da se praktična znanja i veštine licenciranih instruktora vožnje, odnosno ispitivača na vozačkom ispitu, podignu na viši nivo. Takođe, to je prilika da vozačima motocikala i mopeda, kao i ostalim vozačima učesnicima u saobraćaju, uputimo apel za dodatni oprez i poštovanje propisa, kao i da skrenemo pažnju na podatke koji se tiču bezbednosti saobraćaja i nebezbednog ponašanja ove kategorije učesnika u saobraćaju – navode u Agenciji za bezbednost saobraćaja. Kako se navodi na sajtu Agencije, u trogodišnjem periodu, odnosno od 2022. do 2024. godine, najvažniji rezultati o stradanju motorizovanih dvotočkaša u Republici Srbiji su sledeći: u proseku, godišnje pogine oko 58 motorizovanih dvotočkaša, od toga 44 motociklista i 14 mopedista, a bude povređeno oko 1.405 u saobraćaju; u proseku, svaki šesti dan jedan dvotočkaš pogine i svakog dana se povredi više od 4 dvotočkaša. Motorizovani dvotočkaši prosečno čine 11% od ukupnog broja poginulih lica u Srbiji, a povređenih 7%. Motocikli imaju preko tri puta veći rizik učešća u saobraćajnim nezgodama sa poginulim licima nego mopedi. Motociklisti prema grupama tipova saobraćajnih nezgoda, najviše smrtno stradaju u saobraćajnim nezgodama sa najmanje dva vozila – skretanje ili prelazak (tip – najmanje dva vozila koja se kreću istim putem u suprotnim smerovima uz skretanje ulevo ispred drugog vozila), a mopedisti u saobraćajnim nezgodama sa najmanje dva vozila – bez skretanja (tip – sustizanje). Mopedisti najčešće smrtno stradaju usled neprilagođene brzine uslovima saobraćaja i stanju puta i vožnje pod uticajem alkohola, a motociklisti zbog neprilagođene brzine uslovima saobraćaja i stanju puta i neustupanja prvenstava prolaza definisanog znakom službenog lica, saobraćajnim znakovima ili pravilima saobraćaja. Svaki četvrti (29%) mopedista smrtno strada samostalno, tj. bez učešća drugih vozila kada samostalno izazove saobraćajnu nezgodu. U saobraćajnim nezgodama sa poginulim licima motociklisti najviše učestvuju saobraćajnim nezgodama sa putničkim automobilima (oko 45%) i samostalno (32%). Skoro svaki treći (32%) poginuli mopedista je stariji od 65 godina i svaki treći (28%) poginuli motociklista pripada starosnoj kategoriji između 15 i 30 godina starosti. Dva deteta su poginula na mopedu u posmatranom trogodišnjem periodu. Čak 98% poginulih I motociklista i mopedista je muškog pola, dok je 2% ženskog pola. Dve trećine (66%) motorizovanih dvotočkaša smrtno strada u mesecima od maja do septembra. Najveći broj poginulih mopedista evidentiran je u popodnevnim časovima, od 13 do 15 časova. Većina motociklista nastrada u popodnevnim časovima do sumraka, odnosno od 15-og do 18-og časa. Najviše smrtno stradaju u 17-om času dana. Iz Agencije za bezbednost saobraćaja apeluju na sve učesnike u saobraćaju da posebno obrate pažnju na motocikle i mopede i da ih uvažavaju kao ravnopravne učesnike u saobraćaju. Izvor/foto: Agencija za bezbednost saobraćaja

0 komentara

Napišite komentar