
O projektu
Lokalni ekonomski razvoj mo�e uslediti samo kao permanentna saradnja i sinergetska aktivnost svih dru�tvenih subjekata. Bez prednosti i opredeljenja svih subjekata da se obrazovni sistem prilagodi potrebama tr�i�ta rada, intenzivne me?usobne komunikacije, stvaranju dobrih uslova rada, motivisanja roditelja i u?enika i stalne edukacije, gotovo je nemogu?e o?ekivati ekonomski rast. Dualni model strukovnog obrazovanja je sistem edukacije u kojem u?enici strukovnih �kola poha?aju deo nastave redovno u �koli, dok ostatak vremena provode na stru?noj praksi koja se odvija u razli?itim preduze?ima. Ovakav sistem obrazovanja postoji u razvijenim zemljama Evrope, a najuspje�niji modeli su razvijeni u Nema?koj, Austriji i �vajcarskoj. Kroz dualno obrazovanje u?enici brzo sti?u prakti?na znanja i ve�tine, osigurava se fleksibinost u prilago?avanju nastavnih planova i programa, kao i upisnih kvota potrebama poslodavaca odnosno potrebama tr�i�ta rada. Osnovni cilj ovoga oblika obrazovanja je omogu?avanje mladim osobama sveobuhvatno sticanje potrebnih ve�tina za obavljanje poslova u?inkovito, inovativno, samostalno i u saradnji s drugima, te ujedno zadovoljenje kompanija i privrede stvaranjem mlade, kvalifikovane radne snage. Upravo cilj projekta jeste da uka�e na pozitivne strane primene dualnog obrazovanja na teritoriji op�tine Trstenik, ali i da motivi�e �to ve?i broj kako u?enika tako i kompanija da se uklju?e u ovaj sistem.
2019. godine, kada je i stupila puna primena Zakona o dualnom obrazovanju dva odeljenja su se upisala po dualu i to 2 obrazovna profila: operater maÅ¡inske obrade i tehniÄar za kompjutersko upravljanje CNC maÅ¡inama. Od uvoÄ‘enja ovakvog sistema obrazovanja do danas u sistem dualnog obrazovanja ukljuÄile su se i kompanije „PPT Namenska“, „MBU Metal“, „Microline“, „TS Intercom group“, „Orlikon“, „ASB Donji Ribnik“, „Bisal Trstenik“ i „PPT Petoletka“.